Tritons logbog - indlæg

Ja
Næsten fuld
Bemærkninger evt. fejl
TRITON MÅ IKKE SEJLE OG KAN HELLER IKKE!

Hej alle

OBS OBS Triton kan & må ikke sejle

Turen i dag lørdag d 21/5-22 gik ikke helt som planlagt !
Vi gik ud fra Yf kl ca. 11:15, sejlede ned til vejlesø i små regn og de var desværre ikke gået igang med “åben havn”, så vi valgte at gå til Farum og lage os ind ved skovskolen fedt sted
Derefter gik vi imod Frederiksdal og hun gik stadig fint, men da vi nået ned til den sidste store rød bøje (miljø) kunne fornemme af motoren fik en anden lyd , vi gik stille ind i kanalen
Og jeg gik i frigear lidt før Bådbyggeren og motoren gik så ud PIS ! Det lykkes mig da at vende båden ( på startmotor med propel på ) og lage så til ved fiskeriforeningen , der var motoren også omkring 100g, vi lod den køle af til ca 40 – 50g, fyldte 10 L frisk benzin på og pumpede det igennem, men hun ville stadig ikke starte, ud med tændrørene de var HELT sorte de blev rengjort og havde da og en gnist ( men er ses kraftigere )
Så er gode råd jo dyrere og jeg ringede så til en livline Allan , og klagede min nød og han kom hurtig til undsætning , han kom detsværre også til samme konklusion ! Hun kunne ikke køre ret lang tid af gangen med propellen på før hun gik ud.
Allan kørte til Yf og hentede så søløven , der var ikke andre muligheder på det tidspunkt , der var kun et par robåde og kanoer og de kunne ikke trække os hjem med den vind der var kommet.
Vi kom så også meget senere hjem end planlagt ca først kl 18:20, men det er der jo en god grund til
I mellem tiden (da vi ventede på Allan ) kikke vi så på motoren & båd og fandt flere fejl
Se venligst foto som jeg også sender om lidt, de taler helt deres eget sprog hvor der var fejl.
Hun tager MEGET vand ind ved STb ved for skot lige efter batteriget og helt ude for 4 steder lige over dørken og ca. 10 cm op , i agter i bagbord side i rum ved benzintank .
Hun taber også lidt vand fra motor (udluftning )
Men efter en strid tur kom vi da alle hjem til Yf i god behold, og lige da vi var færdig med at greje op ! JA så kom rutebåden FEDT ! Var da også over at klage min nød, men de sagde da at de selvfølgelig ville have tages os på slæb og hele vejen hjem