TRITONS LOGBOG 2020

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 13. august 2020
Vejr:
Vindretning: Ø
Vindstyrke m/s: 1
Vejrlig: Solrigt
Brændstof:
Benzinmåler ved start: Næsten fuld
Benzin påfydt: 4,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: ca. 3/4
Bemærkninger – evt. fejl:
En soltur til Frederiksdal. Hilse på bådbyggeren og Hans.
De var ved at tabe underkæben, da de så Triton.
Vi fik MEGET ros, og de var meget glade for at se den så flot på søen igen.
Vi har altså et problem med vores dynastarter og relæ ! Mange siger til mig – skift begge dele på en gang, for det er ikke til at sige, hvor fejlen ligger !!!
Hmmmmmm Hvad før vi ??

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 13. august 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Årsag til benzin lugt ved Tritons motor er fundet. Det stykke gummi slange det er indsat før karburatoren slutter ikke tæt mod de rør den er monteret på. Afpudsning af rør og evt lige flydende pakning er vejen frem.

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 12. august 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Sejlede ikke i dag – men fik sat benzintanken midlertidigt op på et par strøer, så vi har noget at gå ud fra med hensyn til vores målinger. (Man kan godt komme til uden at flytte tanken).
Vi (KHS & TMV) fik også set på relæet, og det har det ikke godt. Bevares –  det virker men?! Vi skal have et andet!
Benzinen løber også ud ved motor to steder. Man kan se dette, når man pumper ved motor – det er ved overgangen mellem kobberrør og gummislange , meget tydelig endda! KHS har et par fotos som kommer.

Logbog ført af: Henrik Wenkens
Dato: 11. august 2020
Vejr:
Vindretning: SØ
Vindstyrke m/s: 3
Vejrlig: Solrigt
Brændstof:
Benzinmåler ved start: ca. 3/4
Benzin påfydt: 5,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: Næsten fuld
Bemærkninger – evt. fejl:
Afgang YF 1715 til Vejlesø. Derefter Lillekalv. Ophold ca. 1.5. Time. Motorstop efter 3 min. Efter genstart ingen problemer . Ankomst YF kl 21. Smuk solnedgang.
Henrik

Logbog ført af: Jesper Ulslev
Dato: 10. august 2020
Vejr:
Vindretning:
Vindstyrke m/s: 1
Vejrlig: Solrigt
Brændstof:
Benzinmåler ved start: Fuld tank
Benzin påfydt: 5,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: Fuld tank
Bemærkninger – evt. fejl:
Motoren kørte som en symaskine.
Herlig tur: Vejle sø, Farum, Frederiksdal og YF

Logbog ført af: Allan Christensen 
Dato: 9. august 2020
Vejr:
Vindretning: NV
Vindstyrke m/s: 1
Vejrlig: Solrigt
Brændstof:
Benzinmåler ved start: ca. 1/2
Benzin påfydt: 10,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: Fuld tank
Bemærkninger – evt. fejl:
Afsejlet kl. ca. 10.30. Pause i ca. 45 minutter i Farum. 3 minutter efter afgang satte motoren ud. Manuel pumpe kunne trykkes ind 2 gange inden den var fyldt med benzin. Herefter kørte motoren uden problemer bortset fra overophedning. Det var umuligt at holde temperaturen under 80 grader og sejladsen blev gennemført ved 75 % gas og ca. 85 grader. Dynastarteren er langsom om at varme op men endte også med at blive meget varm på vej hjem fra Farum, men den nåede ikke at blive for varm på turen til Farum. Hjemme igen kl. ca. 14.30.

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 8. august 2020
Vejr:
Vindretning:
Vindstyrke m/s:
Vejrlig: Solrigt
Brændstof:
Benzinmåler ved start: ca. 3/4
Benzin påfydt: 6,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: Næsten fuld
Bemærkninger – evt. fejl:
Phyha 😅 havblik ikke skygge på søen & 30,3 g i skyggen siger bilen nu efter en dejlig tur til Vejle sø ! Hilse på stor 🍦 is og kold 🍺 øl, ud på storsøen, motor gik ud to gange. Det er som om, den ikke får “mad” nok, men ok på halv kraft, dyna-starter MEGET varm stadigvæk (motor ca. 70 g dyna 80 – 90 g).
T

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 8. august 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Husk venligst IKKE at sætte redningsstige på det nye der er lavet agter. Og blev vi ikke enige om IKKE at have benzindunke på skibet også agter, pga. brandfare? Vi har jo ca. 20 liter normalt om bord!! Så venligst tag dunk med ned og med hjem.

Logbog ført af: Henrik Wenkens
Dato: 7. august 2020
Vejr:
Vindretning: S
Vindstyrke m/s: 3
Vejrlig: Solrigt
Brændstof:
Benzinmåler ved start: ca. 1/2
Benzin påfydt: 5,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: ca. 2/3
Bemærkninger – evt. fejl:
Dejlig sommerdag ! YF til storsøen ! Drevet for vind ca. 4 timer/frokost solbadning ! Motor Ok.
Temp mellem 78/80 gr.
Henrik

Logbog ført af: Henrik Wenkens
Dato: 6. august 2020
Vejr:
Vindretning: SV
Vindstyrke m/s: 3
Vejrlig: Solrigt
Brændstof:
Benzinmåler ved start: ca. 3/4
Benzin påfydt: 5,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: ca. 3/4
Bemærkninger – evt. fejl:
Endnu en herlig tur på søen.  YF / lillekalv/Frederiksdal/vejlesø/YF. Fin motorgang.
Henrik

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 1. august 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Vi har i dag fået doneret en “ råber “ fra min genbo Niels også kendt som Niller eller Skæg.

Logbog ført af: Henrik Wenkens
Dato: 31. juli 2020
Vejr:
Vindretning: SV
Vindstyrke m/s: 3
Vejrlig: Solrigt
Brændstof:
Benzinmåler ved start: ca. 2/3
Benzin påfydt: 5,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: ca. 2/3
Bemærkninger – evt. fejl:
Skøn dag på søen ! Ruten var YF / vejlesø/Farum /YF – motor gik perfekt med temp ca 70/72 grader. Olie og bolte checket Ok. Henrik

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 28. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
 Allan og Christian har skiftet kondensator. Allan har prøvesejlet, fin og problemfri gang, uden lugt fra udstødning agter. Derimod lugt fra udstødning i kahyt. Vi skal nok have set på lydpotte og tilspænding. Lydpotten blev skiftet i 93-94, så efter 25 år er den måske udtjent. ??

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 27. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
2×2 kg brandslukkere monteret. 1 stk. for-cockpit – bagbord. 1 stk. kahyt. Pumpesump rengjort, ekstra pumpe incl. niveauvagt monteret.

Logbog ført af: Karsten Sørensen
Dato: 25. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Vindretning: V
Vindstyrke m/s: 3
Vejrlig: Nogen sol
Benzinmåler ved start: ca. 1/3
Benzin påfydt: 5,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: ca. 2/3
Bemærkninger – evt. fejl: Dagens sejlads gik til Holte Havn. Trods en del bekymring hos de øvrige laugsmedlemmer angående grøde, var der ingen problemer. Jeg startede fra YF med at gå mod Holte Roklub og ud for Verdens ende gik jeg mod broen ved “Ved Furesøen”. Næsten inde ved denne bro skiftede jeg kurs til ret med kanalen. Jeg så intet grøde overhovedet. Jeg stod på kassen, så jeg havde godt udsyn, dog uden at se grøde. Turen i kanalen og i Vejlesø var helt problemfri. Ved Holte Havn var der heller ingen grøde. Så alt i alt ser jeg ingen bekymring ved at gå i Vejlesø. Blot man holder fri af Verdens Ende (uden at jeg så grøder derinde heller).

Rent teknisk bemærkede jeg at motoren har alt for mange udsættere. Jeg vil mene, at det er ca 10% af tændingerne der fejler. Deraf en markant benzin-lugt fra udstødningen.

Så her er lidt sludder fra Kloge Åge 🙂
Årsager til udsættere.
På 12v siden: Platinere er skiftet, men kondensatoren er ikke. Den væsenligste årsag til dårlige platiner er defekt kondensator. Det pga. at kondensatoren skal udglatte belastningen over kontakterne og derved forhindre, at disse bliver brændte. Selve højspændingsspolen kan heller ikke lide det og kan blive svag. Det vil sige, at den slidmæssigt vigtigste del på 12v siden er kondensatoren.
På højspændings siden: Forudsat at højspændingsspolen er i orden og leverer den ønskede højspænding, kan hele højspændingssiden være problematisk. Der skal næsten ingen ting til, før end man får krymestrøm og udfald på højspændingen.
Første sted at fejlsøge er rotordæksel og rotor på strømfordeleren. Den mindste lille revne (mikroskopisk) vil forårsage, at der springer gnister inde under dækslet. Koksede kontaktplader kan også skabe problemer.
Tændkabler kan også være problemet. Dårlig kontakt ved høspændingsspole, rotordæksel og tændrør, kan nemt opstå, hvis de har været afmonteret nogle gange. En simpel test med ohm-meter kan, nogle gange, afsløre dette.
Endelig er der tændrørene, hvor små revner i porcelænen har samme effekt som på rotordæslet. Det er sjældent, at det er ved gnist-gabet i forbrændingskammeret, at der er problem.

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 25. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Der er passage med forsigtighed til Vejlsø.

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 22. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Så er ansvarsforsikringen for Triton på plads via YFs kollektiveansvarsforsikring. Betalingen sker via YF.
Forsikringen gælder for skader på anden part forvoldt af Triton. OBS! Personskade pådraget i forbindelse med sejlads på ombordværende personer dækkes ikke. Der henvises til egen ulykkesforsikring.
Triton skal være udstyret med en 2 kg. brandslukker dansk godkendt. Se forsikringsbetingelserne. Forsikringen lægges på hjemmesiden “dokumenter”.

Logbog ført af: Poul Stilling
Dato: 21. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Triton fik fine, nye messing roset-ventiler monteret i går aftes – doneret af en stor Triton-fan 🙂
Når nu hun er blevet så fin, skal de små detaljer jo også være i orden. Messingskruerne til BB-ventilen gav lidt udfordringer, og nogen vil nok bemærke, at de ikke sidder helt synkront med dem i SB-side – men mon ikke det går 😉

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 20. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Triton er nu forsikret hos Codan via YFs kollektive ansvarsforsikring.

Logbog ført af: Allan Christensen
Dato: 19. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Tomgangen justeret lidt op.

Logbog ført af: Henrik Wenkens
Dato: 19. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Vindretning: SV
Vindstyrke m/s: 4
Vejrlig: Solrigt
Benzinmåler ved start: ca. 3/4
Benzin påfydt: 5,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: ca. 3/4
Bemærkninger – evt. fejl: Afgang YF kl 12:30 til Lille Kalv -ophold 1 time . Efter afgang motorstop efter 3 min. Genstart OK – efter ca. 3 min igen motorstop . Genstart OK – herefter ingen problemer. Motor temp. Ca. 80 grader . Max motorbelastning 1/2 – 3/4.- lænser hver 45 min.

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 17. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Flange skrueaksel bolte har fået loctite.
Jeg har søbet oliefilm op. Kasser med værktøj, loctite mv. står i forrum. Kasse med kompas, horn, køkkenrulle mm. Do.

Husk! Check olistand motor samt ovennævnte bolte før afgang.

Finn

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 17. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
OBS! Der er meget grøde i østlige Store Kalv foran Furesøkanalen. I kanalen og Vejlsø er der ingen problemer.
H. Finn

Logbog ført af: Poul Stilling
Dato: 16. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Gulvet i forkahyt og i salon er skuret. Motorkassen er monteret, men første toplåge sidder ikke helt rigtigt.
Lænsepumpen stod og arbejdede, da jeg ankom ved 20:00 tiden. Pumpens vippekontakt kunne ikke slukke selv. Meget spildolie omkring kontakten. Fik til sidst drejet den lidt, så den selv slukkede efter pumpning – men jeg er stadig usikker på, om den fungerer helt optimalt. Formanden ser på den i morgen formiddag (pas på – man får meget sorte fingre).

Nu ikke noget med at svine på det nyvaskede gulv 😀

Poul

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 16. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Allan og Christian har færdiggjort arbejdet fra onsdag.
De har tømt forrummet ved pumpen for splidolie, vasket med varmtvand. Triton har været på prøvetur, Bistup-kysten, storsøen og retur. Alt er fundet i orden, lader, kølevand omk. 70 gr. Har gået for langsom fart til fuld gas uden bemærkninger. Check oliestand, olietrykmåler er ikke hel pålidelig.

RESTarbejde. Rengøring af forkahyt, bundbrædder m.m. Montering af motorkasse.

Triton sejler ikke før dette arbejde er udført.

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 15. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Kære alle. Tusind tak for det store arbejde og engagement der blev udvist i dag omk. Tritons motor. Tak til Søren for råd og hjælp. Det er utroligt, hvad der kan løses, når vi løfter i flok. Det var en dag, hvor vi lærte rigtig meget om motor og om samarbejde. Tak for det. Jeg gik glad derfra.
Fik set på det nyvaskede tag, det kan ikke gøres bedre, alle de grønne alger er væk. Flot arbejde Poul.
Pas på jer. Hilsen Finn

Triton må ikke sejle før problemet med den overophedede dynastarter er løst.

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 15. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Triton over til kranen. De to maskinemestre og deres “lærlinge” tog motoren ud af Triton, da de var nervøse for, at der var gået en pakning eller et bundkar, fordi olien løb ud i båden meget hurtigt.
Alle mand på “dæk” næsten på nær dem, der er arbejdsramt  eller på ferie! (Poul opdaterede hjemmesiden inkl. motormanualer).
Godt gået og et fantastisk teamwork! Det er jo det, vi kan, når vi er best! Men heldigvis var det ikke så slemt. De dyre ting var i orden. MEN ! Der var et løst rør, hvor olien løb ud, (troede bare det var en prøve, hvor de to maskinemestre ville se, hvor hurtig man kan få en motor ud og tilbag igen i Triton 😁).
Det var en lang dag i havnen ca. 5 > 6 timer, hvor vi også fik hjælp af Søren Frederiksen, dejligt tak.

Triton må ikke sejle før problemet med den overophedede dynastarter er løst.

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 13. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Ryglæn er monteret idag. Der skal i løbet af vinteren laves lidt om, men ellers ser det pænt ud efter at det blevet lakeret. (Mangler lakering af bagside)

Triton må ikke sejle før problemet med den overophedede dynastarter er løst.

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 11. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Allan og jeg stået på hovedet i maskinrummet et par timer + ! Alt det el skal laves helt om meget snart. Det er jo totalt håbløst at finde ud af, hvad der er op eller ned. Vi fandt et par løse forbindelser på 3 sikringer (rustet sammen), men det hjalp desværre ikke på problemet. Men dynastarter virker, den starter og giver strøm! Men det kommer aldrig over til batteriet….! Relæet “klikker”, som det skal, men vi ved ikke, om der kommer strøm ud i gennem (ja ! vi kan jo måle tænker du jo nok… men hvor?) Og hvor meget skal der komme ud og over til batteriet? Det er lige der, vi står nu.
Så lige nu leder Allan og jeg efter diagrammer på nettet , og har fundet mange allerede! Vi skal bare lige have det rigtige, så vi kan se, hvad der er hvad
Det var det fra lørdag d 11/7-20

Triton må ikke sejle før problemet med den overophedede dynastarter er løst.

Logbog ført af: Jesper Ulslev
Dato: 10. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Vindretning:
Vindstyrke m/s: 1
Vejrlig: Let regn / sol
Benzinmåler ved start: Fuld tank
Benzin påfydt: 7,0 liter
Additiv påfyldt: Ja
Benzinmåler afleveret: Fuld tank
Bemærkninger – evt. fejl: En fin sejltur Vejlesø, Holte Havn, YF, Farum sejlklub, Frederiksdal og tilbage til YF. Motoren satte ud og der kom røg fra en overophedet dynastarter. Eftergik og efterspændte ledninger og stelforbindelse, men fortsat problemer med varme på turen fra Frederiksdal og hjem. Der er brug for at laugets eksperter lægger hovederne i blød og finder løsningen på problemet. Relæ eller starter?
Jeg var som kaptajn til eksamen med Torben som mentor og censor.
I Frederiksdal fortalte Torben at jeg havde bestået og vi fejrede det med Champagne og wienerbrød.
På tilbageturen til YF holdt vi en enkelt kølepause.

Triton må ikke sejle før problemet med den overophedede dynastarter er løst.

Med sejlerhilsen Jesper

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 10. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Ryglæn ligger stadig her hos mig. Lak er ved at hærde. Regner med at montere det i weekenden.
Mvh. Finn

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 6. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Ryglæn gav idag mange udfordringer, byger, blæst så jeg måtte tage det hjem for at lave det færdigt. Håber at alt passer, er ved at give ryglæn lak. Monterer onsdag når lak er tørt.

Poul har vasket taget på salonen og det meste af forruf første gang med grundrens. Herefter får det en tur mere med sæbe.

Foto taget her til aften ved Frederiksdal Fribad,

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 5. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Hej alle på en regnvejrs søndag. Allan og Christian melder Triton klar. Har i dag været en tur i Storsøen, Birkerød motor går som en symaskine. Motor kasse er monteret. Der mangler kun små ting samt ryglæn. Det ligger klar til montering mandag (forhåbentlig i tørvejr) ☔🌧😩
Mvh. Finn

Logbog ført af: Allan Christensen
Dato: 3. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Jeg har lige været ude at sejle en testtur med Triton. Karburatoren er tæt og justeret. Tændingen er også justeret og der burde ikke være nogen problemer med at sejle. Der er fyldt ekstra 10 liter benzin på, men der er kun tilsat blyerstatning til de første 5 liter. Check aptering, anker og nødhjælpsudstyr før sejlads.

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 1. juli 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Kære alle. Nu er det sommer og ferie. Jeg laver ryglæn færdig i denne uge og får det monteret. Der mangler nu kun småting udover motor.
1: ekstra pumpemonteres. forrum ??
2: manuel pumpe Stb. under bænk, skrues fast ??
3: midt dækbræt over pumpe forrum. ?? Står et eller andet sted ( gråt med 2 huller)
4: ryglæn agter. (Finn)
5: vask af tag. (Poul)
6: Lørdag d. 3 oktober kl. 10-11 Status sommer. Hvornår skal Triton på land.

Jeg vil nu koncentrerer mig om at få skik på alt jeg er kommet bagud med herhjemme.
Klippe hæk, ordne have og hus og tage mig af Joan.
Jeg ønsker jer alle en god sommer. Vi ses.
Mh. Finn.

Logbog ført af: Finn Sørensen og Torben Vester
Dato: 26. juni 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Så kom vi på plads med MEGEN møje og besvær – uden motor! Og hvad lærte vi så…. brug aldrig Søløven til at flytte Triton 😀

Triton må ikke sejle!

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 7. juni 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Christian og jeg gik i gang med eftertætning! 
Så mangle vi kun alt det andet 😎

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 5. juni 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Det er godt, vi står på vognen efter at være uden vand under kølen og indvendig i over et år. Men det er utroligt, så hurtig hun lukker sig. Skønt at se hun lever.

Logbog ført af: Jesper Ulslev
Dato: 3. juni 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Flere billeder fra den vellykkede søsætning.

 

Logbog ført af: Poul Stilling
Dato: 3. juni 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Flere billeder fra gårsdagens søsætning.

 

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 2. juni 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Så skete det endelig. Nu mangler den sidste tørn med at eftertætne. Tak for idag og god sejlsæson. 👍🤩

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 30. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Så er pullert og klyds monteret. Triton er klar til søsætning.  Tak til Joan for en hel måneds tålmodighed og til de mange timer hun har tilbragt i uvirksomhed, mens jeg har arbejdet på Triton. 
Det har været en drøj omgang, som trak ud og trak ud. Der var lige lidt mere råd i agterskibet, end jeg havde regnet med, så røg vi ind i covid19 krise osv osv., som forsinketde os i et ellers dejligt tørt forår, men nu er vi der. Resultatet har været værd at vente på. M/C Triton er næste lige så fin og flot, som da hun blev bygget. Det er et flot stykke arbejde, der er gjort, især tak til Torben og Jesper, der har trukket det store læs med fenderlister, fugning oma. Tak til Peter Yde for kontakt til og fremskaffelse af Sikaflex. Valget af Jotun clipper 1 og Jotun lak er jeg usikker på, den er længe om at hærde og klæber stadig en del, men vi må se, om den hærder som beskrevet i produktblade.
Jeg glæder mig til på tirsdag, hvor vi søsætter hende. Vel mødt. God Pinse. Finn

Logbog ført af: Poul Stilling
Dato: 28. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Fire funklende finpolerede fendere fik fire friske fenderliner foræret 🙂 

 

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 21. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Triton bliver smukkere for hver dag. En kort hyggepause og så videre med arbejdet. Måske søsætning en aften i næste uge? Formanden gir’ besked.

 

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 20. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Der arbejdes ihærdigt på de sidste detaljer 👍

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 16. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Der grundes  vådt i vådt. Gang 12.  3 mere. 👍

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 16. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Triton skal snart på vognen – Finn er ved at lave en indkaldelse.

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 12. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Sådan skal en fuge lægges 🙂

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 11. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Så er bb side også helt færdig, og det støver meget…

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 10. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Så blev hele fenderlisten i sb side færdig, og den er lækker! Glat som en ……….

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 8. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Så fik jeg et par skud af Allan under Triton. Han blev helt færdig.

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 7. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Tilpasning af karm.

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 6. maj 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Så kom Jesper tilbage igen og gav den en på “listen”. Finn var igang med sidestykke til agter. Selv gik jeg bare i vejen efter opmærkningen  af fenderliste. 🤓
Nu er vi klar til at lægge fuge i på fredag/lørdag ! FEDEST

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 29. april 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Presenning aftaget af HW – lagt sammen og på plads ved de øvrige. Lægter nedtaget af TMW og lagt på plads i værkstedet.

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 24. april 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Ja ja – vi laver da også noget! Selv uden værktøj 🙂

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 22. april 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Hjemmearbejdsplads. Der arbejdes på mahognikarmtræet under kirsebærtræets blomsterpragt.

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 24. marts 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Til dem der har glemt hvor nøglen til “Eugens værksted” er 🙂

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 19. marts 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Kære Triton-venner.
Så var vi ellers tæt på målet. Et helt års slid blev lagt ned af en virus. Det er vi desværre ikke herre over, men også den forhindring kommer vi over. Det vigtigste for mig lige nu er, at alle kommer godt igennem denne udfordring uden at blive smittet med Covid 19.
Hvornår vi kommer i gang igen, kan ingen vide. Kommer der til at gå 1, 2 eller i værste fald 3 måneder?
Fat mod Tritons venner, hun skal nok kommer i vandet.

Bedste ønsker for os alle. 
Finn

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 16. marts 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Hej alle Tritons venner.
Vi har lige kastet et drivanker ⚓ det næste stykke tid pga. covid-19, så det kan godt være, at vi ikke lige kommer i vandet d. 15/4 ! Men nu må vi se tiden an og bruges vores sunde fornuft og udvise samfundssind.

Bestyrelsen

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 11. marts 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Der røg den presenning 🙁
Skønne spildte kræfter – ak ak

Logbog ført af: Poul Stilling
Dato: 8. marts 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Logbogen skal ikke snydes for et billede af Tritons fine værksted. Tak til TMV for lys, varme, oprydning og ikke mindst “beslaglæggelse” af rummet 🙂

Logbog ført af: Poul Stilling
Dato: 8. marts 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Så fik Triton en flot og forhåbentlig solid overdækning.
Godt arbejde – AC, CP, KHS, JU, PS og TMV

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 28. februar 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Der arbejdes i slud og regn for at nå det (JU, TMV, FS)

Der er købt ind til telt.

Finn har fået doneret en jakke – så han er også i gang!

Logbog ført af: Finn Sørensen
Dato: 19. januar 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Så er kamtræ høvlet ned til 20. Næste step er tilpasning. De to sider er ikke ens, så det bliver lidt fra bb og stb. For-buen fra bb og agter-buen fra stb.

Logbog ført af: Torben Vester
Dato: 16. januar 2020
Bemærkninger – evt. fejl:
Der var sol og lidt varme over YF ! Så der kom gang i værkstedet , der blev høvlet , målt, og hygget over en kop kaffe.
Vi er igang

Close Menu